logo iTronic Oy
Hovrättsesplanaden 19
65100 Vasa
Web: www.itronic.fi
Telefon: 06 - 319 77 80
E-post: info@itronic.fi

Apple reparationer hos iTronic

Vi vet hur frustrerande det kan vara när skärmen på din iPhone eller iPad går sönder eller batteriet på din Mac behöver bytas ut. På iTronic kan vi hjälpa dig med alla problem du kan tänkas stöta på med din Apple enhet.

Din lokala auktoriserade servicepartner

Vi erbjuder både garantiservice och service utanför garantin för alla Apple produkter som Mac datorer, iPad, iPhone, Apple Watch och Beats. Våra tekniker är certifierade av Apple och använder endast äkta Apple delar. Till skillnad från de flesta reparatörer kommer du att ha din Apple garanti giltig även efter reparationen.

Alltid gratis felsökning

När du lämnar in din enhet på service kör vi en diagnostik. Vi uppskattar kostnaden för reparationen och du kan bestämma om vi ska påbörja reparationsprocessen. Inspektionen är alltid kostnadsfri på våra reparationscenter. Om enheten fortfarande har garanti och problemet beror på tillverkarens fel reparerar vi den kostnadsfritt. Nedan hittar du formuläret för att välja enhet för att få uppskattade priser på reparationerna.

Före ditt besök

För att göra processen så smidig som möjligt vill vi att du utför ett par saker innan du besöker oss.

find my device

Steg 1: Stäng av "Hitta"

Tyvärr kan vi inte serva en enhet som har denna funktion aktiverad. Innan du besöker vår service, se till att du har den avstängd. Efter servicen rekommenderar vi att du slår på den igen.

Instruktioner

backup my device

Steg 2: Skapa säkerhetskopia

Vi rekommenderar att du skapar en säkerhetskopia innan du lämnar in din enhet för service. Beroende på servicefallet kan din enhets data raderas, t.ex. om du får en ny enhet eller om huvudkortet behöver bytas ut.

iPhone eller iPad Apple Watch Mac

Våra auktoriserade Apple servicepunkter

iTronic Vasa

Idag: 10:00 - 18:00 Hovrättsesplanaden 19, 65100 Vasa
Läs mer

iTronic Jyväskylä

Idag: 10:00 - 17:00 Gummeruksenkatu 6, 40100 Jyväskylä
Läs mer

iTronic Villmanstrand

Idag: 10:00 - 18:00 Valtakatu 41, 53100 Villmanstrand
Läs mer

Multitronic Ideapark Seinäjoki

Idag: 10:00 - 18:00 Suupohjantie 57, 60320 Seinäjoki
Läs mer

Multitronic Åland

Idag: 10:00 - 17:00 Storagatan 3, 22100 Mariehamn
Läs mer

Vanliga frågor och svar

  • Hur går en reparation till?
    Du tar med din enhet till en av våra butiker som nämns på den här sidan. Kom ihåg att stänga av "Hitta" på din enhet. Vi utför diagnostik och informerar dig om problemet och offerten för reparation, om tillämpligt. Du bestämmer om du vill fortsätta med reparationen. Efter ditt samtycke utför vi reparationen och informerar dig när enheten är redo att hämtas.
  • Hur mycket kostar reparationen?
    Om reparationen omfattas av garantivillkoren är reparationen kostnadsfri. I annat fall får du en offert på reparationen efter att vi har utfört enhetsdiagnostik. Diagnostiseringen är alltid gratis. Du kan få en uppskattning av priset på reparationer genom att använda konfiguratorn för tjänstepris på den här sidan.
  • Förlorar jag mina data på enheten?
    Vi rekommenderar alltid att du säkerhetskopierar enheten innan du kommer till service och som en daglig rutin. Även om reparationer som byte av skärm eller batteri vanligtvis inte innebär en fullständig återställning av enheten, finns det alltid en risk för olyckor och att data kan gå förlorade. Det finns också flera reparationer där data kan gå förlorade, t.ex. enhetsbyte, alla reparationer av iPad eller Watch, eller byte av moderkort på din Mac. Vi kommer att informera dig om data behöver raderas. Därför vill vi nämna det igen - säkerhetskopiera alltid din enhet, även om du inte behöver reparera den.
  • Varför behöver "Hitta" inaktiveras?
    Hitta funktionen är en stöldskyddsfunktionen på din enhet. Den kan endast slås på/av av enhetens ägare eller det associerade Apple ID kontot. För att säkerställa äganderätten till enheten måste du kunna stänga av den innan du tar den till service. Vårt system tillåter oss endast att göra en diagnostikprocess eller utföra reparationer när Hitta funktionen är avstängd. Efter reparationen måste du komma ihåg att slå på funktionen igen.
  • Har ni reservdelar i lager?
    Vi har de mest efterfrågade reservdelarna för enheterna i lager. Om vi inte har den nödvändiga delen i lager tar det vanligtvis 1-2 arbetsdagar att få tag på den.

Startsida

Meny

Köpkorg

Sökning